Kuidas konkurentsianalüüs aitab Sul eristuda?

2023

Autor

Kristi

Konkurentsianalüüs on oluline osa iga ettevõtte strateegilisest planeerimisest. See võimaldab ettevõtetel mõista oma positsiooni turul, tuvastada võimalikke eeliseid ja puudusi ning kohandada vastavalt oma strateegiat. Kuidas aga konkurentsianalüüs aitab Sul eristuda?

Miks on oluline teada, kes on Su konkurendid?

Kui sa ei tea, kes Su konkurendid on, siis on raske mõista, kuidas eristuda. Konkurentsianalüüs võimaldab Sul näha tähelepanelikult oma turgu ja saada teada, mida ja miks teised teevad. Tundes oma konkurente ja nende tooteid/teenuseid, aitab see Sul oma toodete/teenuste turundamisel silma paista. See aitab Sul määrata konkurentsivõimelisi hindu ning võimaldab ka paremat turundusplaani koostamist.

Kes on Su konkurendid?

Kõik ettevõtted seisavad silmitsi konkurentsiga. Isegi linna ainuke restoran konkureerib kino, baaride ja teiste äridega. Kõige lihtsam on konkurente leida Googlest, sisestades sinna märksõna(d), millega Sa sooviksid, et inimesed Sind üles leiaks. Lisaks võib vihjeid olemasolevate konkurentide kohta leida kohalikest ettevõtete teatmikest, reklaamidest, pressiteadetest, näitustelt ja messidelt ning klientidelt.

Mida Sa peaksid teadma oma konkurentide kohta?

Oluline on olla kursis konkurentide tegevustega. Sa peaksid teadma nende tugevusi ja nõrkusi. Proovi leida võimalikult palju infot, nagu nende asukoht, tooted/teenused, hinnad, turundussõnumid, veebiaadressid ja maine.

Konkurendid

Mida hakata peale konkurentide kohta kogutud infoga?

Hinda kogutud informatsiooni ja jaga need kolme kategooriasse:

  1. Milles nad on minust paremad? Kui konkurent teeb midagi paremini, kaalu sarnaste muudatuste tegemist oma ettevõttes.
  2. Millest nad on minust halvemad? Kasuta turul leitud tühimikke enda kasuks, olgu need siis tootevalikus, turunduses või töötajate värbamises.
  3. Mida nad teevad samamoodi nagu mina? Analüüsi, mida nad teevad samamoodi ja kas saad sellest midagi õppida.

Konkurentsianalüüsi koostamine

Konkurentsianalüüsi koostamiseks on mitmeid võimalusi nagu oma konkurendilt ostmine, nende klientidega suhtlemine, nende majandusaastaaruande ja kodulehe uurimine ning põhjalik otsingu tegemine internetis.

  • Osta oma konkurendilt. Olenevalt ärist, saad Sa neile helistada, külastada nende kontorit või osta nende toodet/teenust. Telefonivestlused ja silmast-silma kohtumised annavad hea ülevaate, millise mulje nad oma klientidele jätavad. Kui on võimalik, siis kasutatud autode müüjana loenda ära konkurendi autoaias olevad autod või lillepoe omanikuna oma konkurendi poest väljuvad kliendid, nii need, kes ostsid kaupa kui ka need, kes ostu ei sooritanud.
  • Suhtle nende klientidega. Mis nende klientidele meeldib või ei meeldi iga konkurendi juures? Kuidas kliendid ühe või teise konkurendi vahel valivad?
  • Vaata konkurendi majandusaastaaruannet. Selle põhjal saad hea ülevaate, millised on ettevõtte tegevused, finantsseisud, järgneva aasta plaanid, peamised tegevusvaldkonnad, toote- ja teenusegrupid, olulisemad investeeringud jms.
  • Uuri konkurendi kodulehte. Uuri neid hoolikalt. Paljudel ettevõtetel on oma veebilehel enda kohta palju teavet. Kas nad pakuvad oma tooteid või teenuseid ka veebipoes? Või nad annavad lihtsalt teavet nende kohta? Kas neil on nähtaval hinnakiri? Mida nad oma kodulehel rõhutavad? Mida nad enda kohta räägivad? Milliseid järeldusi saad sa teha? Nende veebilehed on suurepärane allikas informatsiooni kogumiseks. Konkurendil pole veebilehte? Ka see on huvitav teave konkurendi kohta.
  • Põhjalik otsing internetis. Kasutage selleks oma lemmikotsingumootorit (Google, Bing). Vaatamata nende enda kodulehtedele, on hea teada ka, mis veel konkurentide kohta välja tuleb. Võib-olla neil ei ole oma kodulehte ja nad müüvad oma tooteid teistel veebilehtedel. Ja võib-olla on neist avaldatud ajakirjanduses artikleid, kus leiad lisainfot nende tegevuste kohta, kuidas nad on nii kaugele jõudnud, mis neil tulevikus plaanis on või näiteks infot poodide avamise kohta või uue tegevjuhi palkamisest.

Näiteks, kui Sa oled avamas uut restorani, proovi otsida “restoranid [linna nimi]” ja vaata, millised on populaarsemad restoranid, mida nad pakuvad ja millised on nende hinnad.

Konkurentsianalüüs

Miks on konkurentsianalüüs oluline?

  1. Turupositsiooni mõistmine: Konkurentsianalüüs aitab Sul mõista, kus Sa asud turul võrreldes teiste sarnaste ettevõtetega. See annab sulle selge pildi sellest, kuidas Sa võiksid oma strateegiat kohandada, et olla konkurentsivõimeline.
  2. Võimaluste ja ohtude tuvastamine: Analüüsides konkurente, saad Sa teada, millised on Sinu ettevõtte tugevused ja nõrkused. See aitab tuvastada turul võimalusi ja ohte, mida tuleks vältida.
  3. Innovatsiooni edendamine: Kui Sa tead, mida teised teevad, võid Sa leida inspiratsiooni oma toodete või teenuste parandamiseks ja uuendamiseks.
  4. Kliendisuhete parandamine: Kui Sa tead, mida Su konkurendid pakuvad ja kuidas nad suhtlevad oma klientidega, saad Sa paremini mõista, mida Su kliendid ootavad ja kuidas saaksid neile pakkuda paremat teenust.

Kuidas konkurentsianalüüsi uuendada?

Turg ja konkurents muutuvad pidevalt. Seetõttu on oluline oma konkurentsianalüüsi regulaarselt uuendada. Planeeri kindel aeg, näiteks kord kvartalis või kord aastas, et vaadata üle oma analüüs ja teha vajalikud muudatused. See aitab Sul püsida turul muutustega kursis ja tagada, et Su strateegia on alati ajakohane.

Konkurentsianalüüs on hindamatu vahend iga ettevõtte jaoks, kes soovib olla edukas ja konkurentsivõimeline. See aitab Sul mõista oma positsiooni turul, tuvastada võimalusi ja ohte ning kohandada vastavalt oma strateegiat. Oluline on pidevalt olla kursis konkurentide tegevustega ja uuendada oma analüüsi regulaarselt, et tagada oma ettevõtte edu.

Vaata veel

Kristi Zirk

KODULEHED

Viimased postitused

Liitu uudiskirjaga