Veebiait
Kristi Zirk

Kristi Zirk

+372 5690 1774
kristi@veebiait.ee

10 AASTA KOGEMUST

70+ VALMISTATUD KODULEHTE

KESKMINE VALMIMISAEG 4 NÄDALAT

5 enimlevinud viga, mis tehakse kodulehe planeerimisel

Uue veebilehe planeerimine võib tunduda keerulise ülesandena, eriti kui see on sul esimene kord. Kuigi suurem osa vigu saab parandada ka pärast veebilehe avaldamist, siis hästi ette valmistunud olles saad sa neid osaliselt või täielikult vältida. Seepärast toobki Veebiait välja enimlevinud vead, mida uue veebilehe planeerimisel vältida.

Kodulehe planeerimine

1) Sa ei tea, mis on su kodulehe eesmärgid

Veebilehe planeerimisel on suur kiusatus hüpata kohe lõbusate etappide juurde nagu näiteks kodulehe kujundamine. Tõenäoliselt oled juba inspiratsiooni saamiseks ringi vaadanud erinevatel veebilehtedel ja mõelnud, millist funktsionaalsust sa oma kodulehele sooviksid.

Kuid peened funktsioonid ja kujundused ei tohiks olla su kodulehe planeerimise juures kõige olulisem. Esmalt tuleks teha kindlaks palju tähtsamad aspektid, milleks on kodulehe eesmärgid.

Kui sa ei tea, mis on su kodulehe eesmärgid siis see on nagu autoga sihitult ringisõitmine teadmata, kus on reisi sihtkoht. Sa sõidad lihtsalt lootuses, et äkki jõuad kuhugi. Kuigi teekond ise võib ka olla eraldi eesmärk, siis soovid ikkagi teada, mis suunas sa liigud, et mitte sõita järve (või kulutada lõputult tunde oma kodulehe ehitusele ilma plaanita!).

Kodulehe planeerimist tuleb alustada selgesõnalise eesmärgiga, miks sul on uut kodulehte vaja. Mis probleeme see lahendama peaks?

Eesmärgi vääriti mõistmine on veebilehe arenduse üks levinumaid probleeme.

Oleme kokku pannud mõned lihtsad sammud ja näited, mis aitavad sul alustada oma veebilehe eesmärkide kirjapanekut.

Kuidas aru saada, millised peaksid veebilehe eesmärgid olema?

Alustuseks loetle üles kõik üldised ärilised eesmärgid. Seejärel uuri, kuidas su veebileht saaks aidata neid saavutada. Sa tead, et sa soovid suurepärast veebilehte, aga mida see sinu jaoks tegelikult tähendab?

  • Tulu kasvatamist?
  • Kasumlikkuse maksimeerimist?
  • Klientide rahulolu parandamist?
  • Oma tööaja vähendamist?

Proovi olla võimalikult realistlik. Miljon veebilehe külastajat aastas kõlab küll suurepäraselt, aga kui sul ei ole just suurettevõte, siis on see üsna ebatõenäoline ning mis põhjusel te soovite üldse miljonit külastust?

Mis on su veebilehe eesmärk? Millist teavet sa soovid, et külastajad saaksid teada ja mis on kõige olulisem tegevus, mida sa soovid, et nad veebilehel teeksid? Kirjuta see üles.

Ettevõtte eesmärgid

Milliseid veebilehe eesmärke peaksid sa seadma?

Kui sul on selge arusaam, millist tulemust sa oma veebilehelt ootad, siis saad sa hakata seadma oma eesmärke. Eesmärgid võivad sõltuda su ettevõtte asukohast, toodetest ja teenustest ja paljudest muudest teguritest. Toome välja 3 peamist veebilehe eesmärki enamike ettevõtete jaoks:

Ettevõtte kasumi suurendamine

See tähendab päringute muutmist reaalseks müügiks. Olgu selleks siis rohkemate toodete müümine, meilipäringud või telefonikõned, milles soovitakse su teenuseid osta, tasulised esinemisvõimalused või kasumimarginaali parandamine, on raha teenimine ilmselt kõige populaarsem eesmärk.

Sellised eesmärgid on näiteks:

  • Kasvatada kodulehe konversioonimäära 5%.
  • Suurendada igakuist veebimüüki 20%.
  • Võtta kasutusele sisuhaldustarkvara, mis tänu automaatsetele värskendustele vähendab veebisaidi hoolduskulusid 10%.

Brändi tuntuse kasvatamine

Oma brändi tuntuks saamine lühendab müügitsüklit, aitab kaasa turundustegevustele ja teeb kõik palju lihtsamaks. Selleks on suurepärane viis näidata end oma valdkonna eksperdina ja pakkuda väärtuslikku infot sihtrühmale.

Sellised eesmärgid on näiteks:

  • Suurendada teadlikkust uuest teenusest 70% (mõõdetuna küsitlustega enne ja pärast veebilehe avalikustamist)
  • Brändi muutmine

Protsesside automatiseerimine ja tõhustamine

Veebileht peaks säästma su aega. Õige tarkvara ja integratsioonidega  saab veebilehe protsesse automatiseerida ning muuta sujuvamaks, näiteks uuele liitujale automatiseeritud e-postide saatmine. Su veebileht peaks sinu heaks töötama, mitte vastupidi.

Sellised eesmärgid on näiteks:

  • Suurendada klientide rahulolu 10%.
  • Vähendada ülesande täitmiseks kuluvat aega 25%.
  • Vähendada klienditoe aega/kulusid 15% võrra, luues veebilehele veebipõhise klienditoe.

Oma eesmärkide kirjapanekul olge realistlik. Need peaksid vastama ka su ettevõtte suutlikkusele.

AGA kui sa oled suur unistaja ja väikesed eesmärgid ei ole su jaoks piisavad, siis küsi endalt, mis on see suur unistuste eesmärk, mida sooviksid saavutada? See, mille kohta sa oled arvanud, et see on võimatu ja saavutamatu? Kirjuta ka see üles.

Nüüd, kus sa oled aru saanud, mis on su ärieesmärgid ja sul on usku, et SA SUUDAD SEDA TEHA, siis räägime edasi sellest, kuidas need eesmärgid oma veebilehel ka saavutada.

Eesmärkide saavutamine

Kuidas oma veebilehega eesmärke saavutada

Alusta väikeste eesmärkide kirjapanekust, et liikuda suuremate suunas. Konkreetne juhis sõltub su seatud eesmärkidest, kuid siin on mõned lihtsad sammud, mis viivad sind õiges suunas.

Pöördu oma ideaalse kliendi poole

Kas soovid rohkem müügikontakte? Siin on võtmetähtsusega sisu loomine. Sihtrühma köitmiseks kirjuta oma kodulehele sisu. Milliste probleemidega nad silmitsi seisavad ja kuidas sa saad neid aidata? Sõnasta probleem ja selgita oma lahendust kõige rohkem kolme lihtsa sammuga. Seejärel tee neile järgmise sammu astumine võimalikult lihtsalt üleskutsete abil (call to action). Kui sul on raskusi tekstide kirjutamiseks, palka abi saamiseks copywriter.

Muuda oma kodulehe kujundus kasutajasõbralikuks

Kas sa soovid saada juurde uusi lugejaid ja tellijaid või suurendada kasutajate rõõmu? Selleks vaata, et su veebileht oleks skaleeruv ehk kohanduks erinevate ekraanidega, kiire laadimisajaga (alla 3 sekundi) ja tekstid oleksid vormindatud ja liigendatud pealkirjade ning piltidega, et neid oleks lihtsam lugeda. Eemalda oma kodulehelt kõik mittevajalik sisu ja silmatorkavad kolmandate osapoolte reklaamid.

Suuna SEO abil oma lehele rohkem liiklust

Suurenda oma veebilehe liiklust otsingumootoritele optimiseerimise abil. See tähendab õigete märksõnade kasutamist lehel ja pealkirjades, suurepärase metakirjelduse, kvaliteetsete tagasilinkide (backlinks) ja sotsiaalmeediareklaamide kasutamist.

Kirjuta regulaarselt ja värskenda populaarseid artikleid

Kvaliteetsed artiklid suurendavad su veebilehe liiklust, eriti veel siis, kui neile viitavad teised autoriteetsed veebilehed.

Kas soovid olla oma valdkonnas ekspert? Sa võid kirjutada raamatu VÕI blogida regulaarselt ja jagada seda kõikjal. Jaga teadmisi oma valdkonnast ja sa näitad inimestele, et sa tead, millest räägid. Paku usalduse suurendamiseks tasuta kvaliteetset sisu. Kui inimesed sind usaldavad ja sa neile meeldid, siis nad ostad sinu käest! Lisaks, kui inimesed veedavad palju aega su artiklite lugemisele, siis saab ka Google sellest aru ning aitab sul otsingumootorites positsiooni parandada.

Suurenda oma e-posti tellijate arvu

Kas soovid rohkem müüa? Hangi omale meililist ja kasuta seda. Meiliturundus on palju võimsam kui sotsiaalmeedia. Kasuta oma veebilehte, et koguda külastajate meiliaadresse väärtuslikku sisu vastu pakkudes. Selleks võib olla e-raamat, sooduskood, eksklusiivsed uudiskirjad vms. Meiliturundusega saad hoida oma kliente kursis vajaliku teabega, hoiab sind meeles klientidel ja suurendab müüki.

Muuda oma veebileht ligipääsetavaks

Ligipääsetavus on oluline, kuna see võimaldab puuetega ja halva nägemisega inimestele su veebilehte hõlpsamini kasutada. Kasuta kirjeldavaid linke nagu “loe edasi”, lisa alt-märgendeid oma piltidele ja kasutage videotes subtiitreid. Veendu, et sul oleks kodulehel piisavalt suur kirjasuurus (sisutekstide puhul vähemalt 16px) ja tugev värvikontrast. Oma veebilehte aitab sul analüüsida Userway.

2) Sa ei tunne oma klienti/sihtrühma

Kui kodulehe eesmärk on paika pandud, siis järgmisena tuleks määratleda sihtrühm ehk kellele veebileht on suunatud.

See on ilmselt arusaadav, et koduleht ehitatakse klientidele ning selleks tuleb sul selgelt defineerida oma kliendid.

Kliendiprofiilide loomine aitab sul oma sihtrühma paremini mõista. Selle abil saad sa teada nende demograafilised (vanus, sugu, rahvus, amet, asukoht, haridus, sissetulek ja suhtestaatus) ning psühhograafilised (huvid, valupunktid, väärtushinnangud ja eelistatud ostumeetodid) andmed.

Kõik need detailid on olulised, et paremini planeerida veebilehe elemente (sisu, kujundust, funktsioone jne). Veebileht, mis vastab su sihtrühma vajadustele, vähendab ka täiendavaid jõupingutusi turunduse, müügi ja veebilehe optimeerimise valdkondades. Selle tulemusena säästad aega, kulusid ja ressursse.

Kliendiprofiili loomine

Toome siinkohal välja peamised kliendiprofiili loomisel tehtavad vead:

  • Sa lood liiga palju kliendiprofiile

Võib olla ahvatlev luua liiga palju kliendiprofiile iga isiksusetüübi jaoks, kellele sa oled müünud. Võid neid segmenteerida soo, töö, vanuse, perekonna ja paljude teiste tegurite abil ning arvata, et nad on täiesti eraldiseisvad kliendiprofiilid, kuid STOP! Luues liiga palju kliendiprofiile, kaob ära nendevaheline selge määratlus ning see muudab hiljem nende sihtimise ja kaasamise keeruliseks.

Tõenäoliselt paljudel su klientidel on kattuvad ostuharjumused. Analüüsige oma edukaimate klientide andmeid ning sa hakkad nägema punkte, mis määratlevad selgelt iga kliendiprofiili.

  • Sa ei mõtle kliendiprofiilidele, keda välja jätta / välistada

Ilmselt meil kõigil on olnud kliente, kellega me enam kunagi koostööd teha ei soovi. Selle põhjused võivad olla näiteks:

    • Neil ei ole piisavat eelarvet su toote/teenuse jaoks.
    • Nad võivad olla liiga kogenematud veel (õpilased, äsja kooli lõpetanud või hiljuti oma karjääri muutnud inimesed).
    • Nad võivad olla keerulise iseloomuga või muutustele vastu.

Võib tunduda kummaline harjutus mõelda kliendiprofiilidele, mida sa oma ettevõtte jaoks ei soovi, kuid lõpuks säästab see aega, raha ja energiat valedesse inimestesse investeerimisest.

  • Sa kasutad ainult demograafilisi tunnuseid

Kui kuuled sõna “demograafia” siis mõtled ilmselt kohe vanuse, soo, palga ja asukoha peale. Ühiskonnas jaotatakse meid pidevalt nende tunnuste alusel rühmadesse ja loomulikult on need osa sinu kliendiprofiilide loomisel. Kuid need elementaarsed isikukirjeldused ei loo põhjalikke kliendiprofiile. Palju kasulikum on teha kindlaks inimeste harjumused, mõtted, tegevused ja tunded. Vanamoodne kliendiprofiil võib välja näha selline:

    • Naine
    • 35-50-aastane
    • Elab linnas
    • Kõrgharidusega
    • Kõrgepalgaline

Su ettevõtte jaoks on palju kasulikum mõelda sellistele teguritele nagu:

    • Mis tööd nad teevad?
    • Milline näeb nende tavaline päev välja?
    • Millist meediat nad tarbivad?
    • Mis on nende hirmud ja valupunktid?
    • Milliste väljakutsetega nad silmitsi seisavad?
    • Kuidas nad edu defineerivad?

Nende küsimuste vastustest mustrite leidmine võimaldab sul oma müügiprotsessi ja toodet/teenust suunata ideaalse turu suunas. See info peaks ära määrama, kuidas sa oma sihtrühmaga suhtled.

3) Sul puudub sisustrateegia

Kõikidel veebilehtedel on vajalik sisu, et abistada külastajaid ja pakkuda väärtuslikku infot. Sisu ei ole pelgalt sõnad, vaid see hõlmab kõiki erinevaid meediavorme, sealhulgas pilte, illustratsioone, heli, videot ja sõnu. Hästi kirjutatud ja märksõnadele optimeeritud sisu aitab ka otsingumootorites tulla kõrgematel positsioonidel välja.

Ükski kodulehe planeerimise dokument poleks täielik ilma sisustrateegia juhendita.

Sisu loomine on tavaliselt kõige ajamahukam osa kodulehe planeerimisel ning tihti jäetakse sellega tegelemine liiga hilisesse faasi, mis toob kaasa omakorda viivitusi projekti tähtaegadest kinnipidamisel.

Soovitame sul koostada sisustrateegia jaoks detailse juhendi, kus on ära toodud, millist tüüpi sisu sul on kodulehele vaja, kuhu see kodulehel paigutub ja millal on veebiarendajatel seda vaja. Kui sa võtad aega kodulehe sisuplaani loomiseks, siis see lahendab ära hulga probleeme enne nende ilmnemist.

Sisustrateegia loomine

“Kui su veebileht on õigesti tehtud, siis ei loe seda ainult robotid ja algoritmid, vaid see tuleb optimeerida ka inimeste jaoks.”

Sisuturundus on üks parimaid võimalusi uute müükide ja klientide toomiseks, kuid seda peab tegema õigesti, sest ainult 2000-sõnalistest artiklite kirjutamisest ei piisa. Enimlevinud vead sisustrateegia loomisel on:

  • Ei uurita, millist sisu su sihtrühm soovib

See on tänapäeval enimlevinud viga sisuturunduse loomisel. Tarbijale sisu pealesurumine ei toimi. Nad soovivad ise sisu avastada, selle asemel, et seda neile peale surutakse ja võivad isegi panna seda pahaks brändidele, kes nii teevad. USA-s enam kui 1000 tarbija seas läbi viidud küsitlusest selgus, et 95% tarbijatest võtavad kasutusele meetmeid vältimaks reklaamide nägemist või saamist ja 66% teevad seda regulaarselt.

Enam kui pooled (55%) tarbijatest ütlevad, et selline sisu ei ole nende jaoks huvitav ega asjakohane ning enam kui kaks kolmandikku (67%) on selle mahust rabatud.

46% tarbijatest ütles, et selline sisu on liiga pealetükkiv ning 42% tarbijatest ei usalda saadetud sisu. Y-generatsiooni seas on usaldamatus veelgi suurem, kuna 57% Y-generatsioonist (sündinud 1980-2000) blokeerib reklaami sisu.

Millenniumilased eelistasid ka isikupärastamist – 41% vastanutest ütles, et nad kulutaksid rohkem aega sisu lugemisele või vaatamisele, kui saaksid seda oma huvidele vastavaks kohandada.

Klientide huvid

Kuidas sa selle vea parandada saad? Kuidas pakkuda paremat sisu õigetele inimestel õigel ajal?

Selle asemel, et postitada sisu ja oodata õnnestumist, tee järgmist:

Uuri klientide huvisid

Sinu arvates huvitava sisuga postitus ei pruugi huvi pakkuda sinu klientidele ja külastajatele. Klientide huvide mõistmiseks soovitan kasutada Facebook Ads Manageri.

  • Ei kasutata erinevaid meediavorme

Me kõik oleme lugenud selliseid artikleid. Artikkel, kus on 0 pilti, näeb välja justkui üks leht ajalooraamatust. Need koosnevad väga pikkadest tekstiblokkidest ja tekst ei ole tihtipeale liigendatud. Seega pildi lisamine paistab olevat parim tava:

Sisu sisaldab vähemalt 1 pilti
Kuid ainult piltidest enam ei piisa. Inimestele meeldivad videod.

Igal nädalal vaatavad inimesed Facebookis rohkem kui 100 miljonit tundi videoid. Ja samuti meeldivad neile infograafikud.

Infograafikuid on palju lihtsam lugeda kui tavalist tekstilõiku. Me töötleme pilte 60 000 korda kiiremini kui tavateksti ja 90% ajju edastatavast infost on visuaalne:

Visuaalne info

Ja sellepärast ongi infograafikutel nii võimas mõju külastajatele. Seega proovi muuta sisu edastamise viisi külastajatele haaravamaks. Tee järgmist:

Tee oma olemasolevast sisust infograafik

See on lihtne võimalus olemasolevat sisu laiemalt levitada. Ja hea uudis on see, et sa oled suurema uurimistöö juba ära teinud ja nüüd jääb üle vaid selle kujundamine infograafikuks.

Infograafikuid saab koostada hõlpsalt näiteks Canva tööriista abil.

  • Kodulehel olev sisu ei ole aegumatu

Üks suurimaid vigu, mida veebilehtedel tehakse, on aegumatu sisu puudumine.

Aegumatu sisu eesmärk on luua midagi, mis oleks asjakohane ja liiklust toov ka 5 aasta pärast. See tähendab, et igapäeva uudised ei tohiks olla su põhifookuses (kui sa just uudiste portaali ei loo). Siin on üks hea kodulehe külastatavuse võrdlus ajakriitilise ja aegumatu sisu puhul:

Ajakriitiline sisu
Aegumatu sisu

Aegumatu sisu võib tuua liiklust aastaid, samas kui ajatundlikud teemad suurendavad külastatavust lühiajaliselt kuni lõpuks vaibuvad. Tee järgmist:

Uuri, millised on trendikad teemad

Kõige mugavam on selleks kasutada Google Trendsi.

Seal tuleks uurida konkreetseid märksõnu, et näha nende trendide muutumist ajas.

Näiteks uurides märksõna “SEO”, näeme et see on ajas muutunud trendikamaks ning on ka ilmselt veel paari aasta pärast aegumatu.

Veebilehe külastatavuse ja müügi suurendamiseks on sisustrateegia loomine õige samm. Kõige enimlevinud vead sisustrateegia loomisel on oma sihtrühma mittetundmine, kuiva teksti postitamine ja aegumatu sisu puudumine. Selle asemel tuleks uurida, millist sisu su klient soovib. Seejärel muuda oma sisu visuaalselt haaravamaks, et jõuda laiema sihtrühmani ja proovi kirjutada võimalikult aegumatuid artikleid, mis tooksid lehele liiklust ka aastate pärast.

4) Sul puudub turundusplaan

Olenemata sellest, kas sul on uus ettevõte või oled tegutsenud juba üle 10 aasta, on iga ettevõtte edu taga kindel plaan. Ettevõte saab eksisteerida vaid pärast hoolikat finantsplaneerimist ja toote/teenuse arendust. Järelikult on ettevõtte tõelise ja pikaajalise edu saavutamiseks vajalik luua detailne turundusplaan.

Ja ka vastupidi. Reklaamimine ilma turundusplaanita on riskantne ja kulukas.

Ometi otsustavad paljud väikeettevõtted ilma plaanita kohe tegutsema asuda, rakendades planeerimata ja mitte järjekindlaid turundustegevusi, mis ei vii tulemusteni ja on seega pettumust valmistavad.

“Mul ei ole aega turundusplaani kirjutada!”, “Ma ei vaja turundusplaani, mul läheb hetkel väga hästi!”, “Ma ei tea, kus kohast alustada!”. Need on vaid mõned põhjused, miks inimesed tavaliselt turundusplaani ei koosta.

Turundusplaanita koged ilmselt mitmeid probleeme ja väljakutseid, näiteks:

  • Oma eelarve tuulde loopimine
    • Korralikku uurimistööd tegemata sa raiskad lihtsalt oma väärtuslikku reklaamieelarvet madala konversioonimääraga turule või valele sihtrühmale. Samuti võite müügi tekitamiseks teha läbimõtlematuid samme ja kulutada raha kohtadesse, mida sa ei saa endale lubada ning sellega oma eelarve ära kulutada enne olulist müügiperioodi või aasta lõppu. Ja mis kõige hullem, sul võibolla ei olegi paika pandud kindlat turunduseelarvet!
  • Viletsate müügimaterjalide loomine
    • Su loodud reklaammaterjalid ei kõneta piisavalt sihtrühma ning sellega ei kaasne oodatud tulemust.
  • Nõrkade kampaania tulemuste saavutamine
    • Ebaefektiivsed ja pettumust valmistavad turundustulemused tulevad tavaliselt juhuslike ja mitte järjekindlate turundustegevuste tõttu. Hästi planeeritud ja õigeaegselt avaldatud kampaaniad on edu ja tasuvuse võtmeks.

Turundusplaani loomine võimaldab sul keskenduda oma ärilistele eesmärkidele, et leida parim suund, mille peaksid võtma, ja aitab sul hoida eesmärgid silme ees.

Turunduseesmärkide visandamine aitab ka luua ülesannete ajakava ning tähtajad, millest pead eesmärkide saavutamiseks kinni pidama. Nii vastutad ülesannete täieliku ja õigeaegse täitmise eest.

Turundusplaani eesmärgid peaksid olema SMART-eesmärgid, mis tähendab, et need on:

  • S – konkreetsed (Spetsific)
  • M – mõõdetavad (Measureable)
  • A – saavutatavad (Achievable)
  • R – asjakohased (Relevant) ja
  • T – ajakohased (Timely).

SMART-eesmärkide olemasolu võimaldab sul nende edenemist jälgida ja määrata oma turundusstrateegia tõhusust valdkondades, kus see on kõige olulisem.

Näiteks, kui su eesmärk on suurendada oma ettevõtte tulu, siis SMART eesmärk võiks olla järgmine: suurendada järgmise 12 kuu jooksul ettevõtte tulu 20%.

SMART eesmärgid

Kuidas kasutada SMART-eesmärke?

1) Konkreetne

Su eesmärk peaks olema selge ja konkreetne, vastasel juhul ei saa sa keskenduda oma saavutustele või tunda end täiesti motiveerituna.

Mida ma tahan saavutada?

NÄITED:

  • Parandada müügi konversioonimäära 5%.
  • Suurendada klientide rahulolu 10%.
  • Parandada otsingumootorites positsiooni [täpse märksõnaga] teiselt lehelt esimesele lehele.

2) Mõõdetav

Mõõdetavate eesmärkide seadmine on oluline oma edusammude jälgimiseks. Edusammude hindamine aitab sul olla keskendunud, pidada kinni tähtaegadest ja tunda põnevust eesmärgi saavutamisele lähemale jõudmisest.

Kuidas ma tean, kunas see on saavutatud?

NÄITED:

  • Konversioonimäära jälgimine Google Analyticsi kaudu.
  • Klientide küsitlemine enne ja pärast kodulehe ümberstruktureerimist.
  • Otsingumootorite tulemustel silma peal hoidmine.

3) Saavutatav

Edu saavutamiseks peab eesmärk olema ka realistlik ja saavutatav. Teisisõnu peaks see laiendama sinu oskusi, kuid jääma siiski võimalikuks. Kui sead omale saavutatava eesmärgi, võid leida varem tähelepanuta jäänud võimalused või ressursid, mis viivad sind eesmärgile lähemale.

Kas seda on võimalik reaalselt teostada?

NÄITED:

  • Keskmised numbrid näitavad, et 5% konversioonimäära kasv on realistlik ja seda saab saavutada parema kvaliteediga tootefotode, videote ja klientide tagasisidede abil.
  • Kasutajakogemuse testid näitavad, et veebilehe kasutajaliidese parendamine võib suurendada klientide rahulolu 10% või rohkemgi.
  • Et teha kindlaks, kas see on saavutatav, pead hindama oma konkurentide sisu orgaanilises otsingus. Võrdle oma sisu kvaliteeti nende omaga ning tagasilinke (backlinke).

4) Asjakohane

Selle etapi eesmärk on tagada, et su eesmärk oleks sulle oluline ja et see ühtiks ka muude asjakohaste eesmärkidega.

Miks see eesmärk on su ettevõtte jaoks oluline? Kas see aitab saavutada su ettevõtte visiooni ja missiooni?

Kas see vastab su ettevõtte vajadustele?

NÄITED:

  • Müügi kasvu suurendamine 5% veebilehe kaudu on kooskõlas ettevõtte eesmärgiga suurendada järgmisel aastal tulusid 10%.
  • Klientide rahulolu parandamine 10% võrra on kooskõlas tegevjuhi algatusega paranda klientide hoidmise määra 10%.
  • Oluline on tagada, et su sihitavad märksõnad oleksid ka su pakutud toodete/teenuste jaoks asjakohased. Kui suurendame positsiooni ja külastatavust, aga konversioonide määr ei parane, siis on võimalik, et kodulehe külastajad pole su õige sihtrühm.

5) Ajakohane

Koosta eesmärgi saavutamiseks ajakava. Iga eesmärk vajab kindlat kuupäeva, et sul oleks tähtaeg, millele keskenduda ja mille nimel töötada. See osa SMART eesmärgi kriteeriumitest aitab ära hoida selle, et igapäevaseid tegevusi eelistatakse pikemaajalistele eesmärkidele. Kas 6 kuud on mõistlik? Aga aasta? Lõpp-punkti määramine annab sulle selge eesmärgi. Ka ajakava peab olema saavutatav ja realistlik.

Kunas?

NÄITED:

  • Kuigi veebilehe ümberstruktureerimine toob kaasa kohese konversioonide arvu suurenemise, nõuab täieliku 5% saavutamine täiendavaid muudatusi ja täiendusi, milleks võib kuluda veel kuus kuud, kokku 12 kuud.
  • Klientide rahulolu tõusu võib oodata kohe pärast kodulehe ümberstruktureerimist (6 kuu pärast).
  • Otsingumootorites positsioonide parandamiseks võib minna aega mõnest kuust kuni mõne aastani, enne kui positiivseid tulemusi näeb.

Turundusplaani puudumine muudab su äriliste eesmärkide saavutamise raskemaks, kuna sa proovid rakendada juhuslikke tegevusi. Üksikasjalik tegevuskava aga tagab selle, et kogu aeg, pingutused ja raha, mis sa panustad ettevõtte turundamisele, oleks kõige efektiivsemalt kasutatud parimate tulemuste saavutamiseks.

Isegi, kui sa oled mõnda aega tegutsenud ilma turundusplaanita, siis on see hea mõte ära luua. See ei pea olema üldse 50 lk dokument, vaid ka lihtne, hästi läbimõeldud turundusplaan, mis hoiab su ära õigel teel, on parem, kui turundusplaani täielik puudumine.

5) Sa ei tunne oma konkurente

Konkurentsianalüüs võimaldab sul näha tähelepanelikult oma turgu ja saada teada, mida teised teevad ning miks.

Tundes oma konkurente ja nende tooteid/teenuseid, aitab see sul oma toodete/teenuste turundamisel silma paista. See aitab sul määrata konkurentsivõimelisi hindu ning võimaldab ka paremat turundusplaani koostamist.

Kes on su konkurendid?

Kõik ettevõtted seisavad silmitsi konkurentsiga. Ära arva kunagi, et sul ei ole konkurente. Isegi linna ainuke restoran konkureerib kino, baaride ja teiste äridega, kus inimesed kulutavad raha. Proovi mõelda mõnele edukale firmale, kellel ei oleks konkurente. Ma arvan, et kohe ei turgatagi ühtegi pähe. On üllatav, kui paljudes äriplaanides väidetakse, et nende uuele äriideele pole konkurentsi.

Kõige lihtsam on konkurente leida Googlest, sisestades sinna märksõna(d), millega sa sooviksid, et inimesed sind üles leiaks.

Vihjeid olemasolevate konkurentide kohta võib leida ka:

  • kohalike ettevõtete teatmikest,
  • reklaamidest,
  • pressiteadetest,
  • näitustelt ja messidelt,
  • klientide käest küsimisel.

Mida sa peaksid teadma oma konkurentide kohta?

Sa pead oleme kursis, millega su konkurent tegeleb. Kogu info ei ole alati lihtsasti kättesaadav. Tuleb mõelda, mida kliendid teevad, kus kohast nad ostavad ja kuidas oma vajadusi rahuldavad. Sa peaksid teadma, millised on sinu konkurentide tugevused ja nõrkused. Mida rohkem infot sul nende kohta on, seda parem.

Konkurendid

Proovi leida võimalikult palju infot oma konkurentide kohta, näiteks:

  • kes nad on,
  • kus nad asuvad,
  • mis on nende tooted/teenused,
  • millised on nende hinnad,
  • kuidas nad oma kliente kohtlevad,
  • turundussõnumid,
  • veebiaadressid,
  • maine,
  • jne.

Mida hakata peale konkurentide kohta kogutud infoga?

Hinda oma konkurentide kohta kogutud informatsiooni. See peaks näitama, kas turul on tühimikke, mida sa saad ära kasutada.

Koosta nimekiri kõige kohta, mida konkurentidelt teada said, olgu need ükskõik kui väiksed.

Jaga need 3 kategooriasse:

  • Milles nad on minust paremad? Millest saan õppida ja teha paremini.
  • Millest nad on minust halvemad?
  • Mida nad teevad samamoodi nagu mina?

Milles nad on minust paremad?

Kui sa oled kindel, et konkurent teeb midagi sinust paremini, siis vii ka endal sisse vastavad muudatused. See võib olla ükskõik mis, alates klienditeeninduse parandamisest, hindade hinnastamisest ja toodete uuendamisest kuni enda turundamise ja veebilehe ümberstruktureerimiseni välja.

Proovi olla uuenduslik ja mitte niivõrd jäljendada. Nüüd sul on idee, kas sa suudad seda teha veelgi paremini ja pakkuda lisaväärtust?

Millest nad on minust halvemad?

Kasuta turul leitud tühimikke. Need võivad hõlmata nende tootevalikut või teenust, turundust või isegi seda, kuidas nad oma töötajaid värbavad ja hoiavad.

Klienditeeninduse maine võib sageli eristada ettevõtted, mis tegutsevad väga konkurentsitihedal turul. Too nendele valdkondadele rohkem tähelepanu, et kasutada ära puudusi, mille oled oma konkurentides avastanud.

Ära ole oma praeguste tugevustega liialt rahul. Need võivad vajada ikkagi veel täiendamist ning ka konkurendid võivad sind jälgida ning võtta su häid ideid omaks ning neid täiustada.

Mida nad teevad samamoodi nagu mina?

Miks nad teevad sama, mis sina? Analüüsi neid üldiseid kohti ja vaata, kas oled õigesti aru saanud. Ja isegi kui oled, siis võib su konkurent kavandada täiendusi.

Konkurentsianalüüs

Konkurentsianalüüsi koostamiseks on mitmeid häid võimalusi:

  • Osta oma konkurendilt. Olenevalt ärist, sa saad neile helistada, külastada nende kontorit või osta nende toodet/teenust. Telefonivestlused ja silmast-silma kohtumised annavad hea ülevaate, millise mulje nad oma klientidele jätavad. Saada nende hinnakiri. Kui on võimalik, siis kasutatud autode müüjana loenda ära konkurendi autoaias olevad autod või lillepoe omanikuna oma konkurendi poest väljuvad kliendid, nii need, kes ostsid kaupa kui ka need, kes ostu ei sooritanud.
  • Suhtle nende klientidega. Mis nende klientidele meeldib või ei meeldi iga konkurendi juures? Kuidas kliendid ühe või teise konkurendi vahel valivad?
  • Vaata konkurendi majandusaastaaruannet. Selle põhjal saad hea ülevaate, millised on ettevõtte tegevused, finantsseisud, järgneva aasta plaanid, peamised tegevusvaldkonnad, toote- ja teenusegrupid, olulisemad investeeringud jms.
  • Uuri konkurendi kodulehte. Uurige neid hoolikalt. Paljudel ettevõtetel on oma veebilehel enda kohta palju teavet. Kas nad pakuvad oma tooteid või teenuseid ka veebipoes? Või nad annavad lihtsalt teavet nende kohta? Kas neil on nähtaval hinnakiri? Mida nad oma kodulehel rõhutavad? Mida nad enda kohta räägivad? Milliseid järeldusi saad sa teha? Nende veebilehed on suurepärane allikas informatsiooni kogumiseks. Konkurendil pole veebilehte? Ka see on huvitav teave konkurendi kohta.
  • Põhjalik otsing internetis. Kasutage selleks oma lemmikotsingumootorit (Google, Bing). Vaatamata nende enda kodulehtedele, on hea teada ka, mis veel konkurentide kohta välja tuleb. Võib-olla neil ei ole oma kodulehte ja nad müüvad oma tooteid teistel veebilehtedel. Ja võib-olla on neist avaldatud ajakirjanduses artikleid, kus leiad lisainfot nende tegevuste kohta, kuidas nad on nii kaugele jõudnud, mis neil tulevikus plaanis on või näiteks infot poodide avamise kohta või uue tegevjuhi palkamisest.

“Näiteks, kui sa oled avamas uut restorani, proovi otsida “restoranid minu lähedal”, et näha, kellega sa konkureerid.”

Kokkuvõte

Veebilehe planeerimine algab kodulehe eesmärkide kirjapanemisest ning nende rakendamisest teatud aja jooksul oma veebilehel. Seejärel analüüsi statistikat iga kuu, et näha, mis töötab ja mis mitte.

Pärast eesmärkide kirjapanekut uuri, kes on su sihtrühm ning loo kliendiprofiilid. See põhjal saad kodulehe viia vastavusse klientide vajadustega ning vähendab jõupingutusi ka turunduse ja müügi valdkondades, mille tulemusena säästad aega, kulusid ja ressursse.

Järgmiseks oluliseks sammuks on hakata kodulehele sisu kirjutama, et pakkuda külastajatele väärtuslikku infot. Sisu loomisel on oluline uurida, millist sisu su sihtrühm soovib, kasutada erinevaid meediavorme artikli juures ja vaadata, et sisu oleks aegumatu.

Kui eelnevad etapid on läbitud, siis on õige aeg hakata koostama turundusplaani. Turunduseesmärke kirja pannes vaata, et need oleksid SMART-eesmärgid.

Viimase olulise sammuna uuri ka oma konkurente ja leia võimalikult palju infot nende kohta. Konkurentsianalüüsi koostamiseks võid osta konkurendilt, suhelda nende klientidega, uurida nende majandusaastaaruannet, uurida kodulehte ja teha põhjalik internetiotsing.

Kui sa planeerid uue kodulehe ehitamist või olemasoleva uuendamist, siis Veebiait aitab sul vältida nende vigade tegemist!

TEENUSED

Kodulehe tegemine

Soovid oma ettevõttele või brändile uut veebilehte?

Kodulehe hooldamine

Kas Sa teadsid, et veebilehte peab regulaarselt hooldama?

Kodulehe haldamine

Saame Sind aidata veebilehele regulaarselt info sisestamisega.